Trionic Veloped Tour 12er M czarny/refleks/czerwony — Alternatywa dla chodzika
12"/31 cm koła • Rozmiar ramki M • Opony ciśnieniowe • Wysokość uchwytu 75-95 cm • Wysokość ciała 150-189 cm • Komfortowe siedzisko, koszyk i osłona przeciwdeszczowa
Veloped Tour 12er rozmiar M
Dzięki Veloped Tour będziesz cieszyć się codziennym komfortem i praktycznością. Jest bardzo dobrze przystosowany do spacerów po parku, na zakupy i do codziennych aktywności. Przestronny kosz pomieści zakupy z supermarketu, a przywiezienie ich do domu to czysta przyjemność dzięki wszystkim zaletom kółka do wspinania się i opon wypełnionych powietrzem.
NOWY MODEL: Nowy Veloped Tour 12er M jest o 1,2 kg (2,6 funta) lżejszy od poprzedniego modelu.
Aby zapewnić optymalny komfort siedzenia, głębokość siedziska została zwiększona do 30 cm.
Veloped Tour został przetestowany i w pełni zatwierdzony zgodnie z europejską normą dla chodzików rehabilitacyjnych /balkonów (ISO-11199). Posiada również znak CE.
Zoptymalizuj swój produkt
Wszyscy jesteśmy wyjątkowi i mamy różne preferencje i wymagania. Podczas składania zamówienia możesz wybierać spośród różnych opon, dętek i uchwytów, aby dostosować produkt do swoich potrzeb.
Opcje chwytu. Pasują jak ulał.
Dostosuj swój kokpit za pomocą różnych opcji uchwytu. Uchwyty Ergon są dostępne w dwóch materiałach, gumie i BioKork, i w dwóch rozmiarach; S (6,5-8,5) i L (8,5-12,0).
Opcje chwytu »
Opcje opon. Zoptymalizuj swoją jazdę.
Możesz wybierać pomiędzy dwoma różnymi oponami, które są przeznaczone do różnych rodzajów podłoża i terenu, w zależności od tego, gdzie będziesz korzystać ze swojego produktu.
Opcje opon »Funkcje i cechy
Veloped Tour 12er jest wyposażony w następujące funkcje i cechy:
12" Duże koła. Wydajność jest wszystkim.
Większe koło po prostu działa lepiej niż małe. Dzięki dużym kołom 12”/31 cm poradzisz sobie z przeszkodami i nierównym podłożem, a Twój poziom komfortu wzrośnie na każdej nierównej powierzchni.
Po co większe koła? »
Składana rama. Łatwe przechowywanie.
Naciskając przyciski na teleskopowym składanym uchwycie, możesz złożyć Veloped w dwóch krokach. Po złożeniu do połowy nadal się toczy, gdy go pchasz, a Ty możesz łatwo przejechać przez wąskie drzwi itp.
Naucz się składać »
Koło wspinaczkowe Trionic. Pokonaj wszystkie przeszkody.
Dzięki wyjątkowemu i opatentowanemu kółku wspinaczkowemu Trionic Climbing Wheel z łatwością pokonasz przeszkody o wysokości do % cm, takie jak krawężniki, skały i korzenie, bez konieczności podnoszenia Velopeda.
Po co większe koła? »Przesuń siedzenie do przodu. Ciesz się wyprostowaną postawą.
Gdy siedzisko jest przesunięte do przodu, Veloped zapewnia dużo miejsca do chodzenia w ramie. Oznacza to, że możesz chodzić bliżej uchwytów, co automatycznie skutkuje bardziej wyprostowaną i ergonomicznie prawidłową postawą ciała. U-kształtny i ergonomiczny uchwyt oferuje kilka pozycji chwytu, a podczas siedzenia działa jako podparcie pleców. Uchwyt można swobodnie regulować na wysokość, aby idealnie dopasować go do wzrostu ciała.
Dodatkowe zalety »
Opony ciśnieniowe. Wydajność jest wszystkim.
Produkt jest wyposażony w opony ciśnieniowe, które zapewniają bardziej miękką jazdę i niezrównany komfort. Ponieważ nie powodują wibracji jak opony pełne, jesteś mniej podatny na ból i dyskomfort.
Doskonały komfort »
Hamulce terenowe. Bezpieczeństwo przede wszystkim.
Dzięki systemowi hamulców piastowych Trionic All-Terrain możesz zawsze liczyć na optymalną wydajność hamulców, niezależnie od tego, czy chodzisz w słońcu, ulewnym deszczu czy głębokim śniegu. Hamulce są w pełni chronione przed brudem, wodą i śniegiem.
Optymalne bezpieczeństwo »
Dźwignia hamulca Trionic. Koniec z plastikiem.
Całkowicie aluminiowa dźwignia hamulca zapewnia solidne i wysokiej jakości odczucie. Podczas aktywacji hamulca postojowego spust postojowy jest łatwy w obsłudze i oferuje trzy różne opcje jego uruchomienia.
Hamulec postojowy i ruchowy »Siedzisko i kosz Comfort. Wodoodporny i trwały.
Aby zapewnić optymalny komfort siedzenia, głębokość siedziska została zwiększona do 30 cm. Dłuższe, komfortowe siedzisko w połączeniu ze sztywnymi wstawkami z włókna węglowego zapewnia doskonałe podparcie nóg.
Pojemny kosz na zakupy posiada kieszeń zapinaną na zamek na drobiazgi oraz zintegrowaną osłonę przeciwdeszczową.
Do wózka Veloped Tour dołączona jest dodatkowa, odpinana osłona przeciwdeszczowa.
Więcej o zestawie tekstylnym »
Odłączane koła. Łatwy w transporcie.
Produkt posiada odłączane koła z osiami szybkozłącznymi, które można szybko i łatwo odłączyć, co pozwala zminimalizować wagę i wymiary transportowe.
Załaduj do swojego samochodu »
Nagradzane uchwyty. Idealny dla Twoich dłoni.
Uchwyty Ergon GP1 zapewniają bardzo wygodny chwyt. Są ergonomiczne i równomiernie rozkładają ciężar, który na nie kładziesz. Uchwyty są regulowane pod kątem i występują w rozmiarach S i L.
Uchwyty Ergon GP1 »
Projektowanie w każdych warunkach. Ciesz się naturą.
Dzięki konstrukcji 3-kołowej, opatentowanemu kołu wspinaczkowemu i znacznie większym kołom, Veloped jest jedynym naprawdę terenowym chodzikiem rehabilitacyjnym/balkonikiem na świecie. Podczas chodzenia po nierównym i trudnym terenie, Veloped przewyższa każdy tradycyjny chodzik, za każdym razem.
Możliwość jazdy w każdym terenie »
Rama Veloped. Mocny, fajny i nowoczesny.
Veloped ma mocną, fajną i bardzo nowoczesną aluminiową ramę. Rama jest spawana z unikalnych, hydroformowanych rur ze stopu 6061-T6, które gwarantują lata intensywnego użytkowania. Dwukolorowy metaliczny lakier i fajny zestaw naklejek zapewniają oszałamiający wygląd.
100% stal nierdzewna. Prawdziwa jakość zewnętrzna.
Od lat Trionic używa śrub, nakrętek, podkładek, półosi i małych części wykonanych ze stali nierdzewnej. Chodziki rehabilitacyjne Veloped i Walker mają również osie szybkozłączne wykonane ze stali nierdzewnej.
Opony Trionic X-Country. Lżejszy, delikatniejszy, szybszy.
Ochrona przed przebiciem, ścianki boczne, odblaskowe loga i karkas wykonany z wysokiej jakości splotu 60 TPI, który jest elastyczny i bardzo mocny. Opona Trionic X-Country oferuje Ci mniejszą wagę, wyższy poziom komfortu i lepszą przyczepność.
| Wymiary i waga | |
|---|---|
| Rozmiar ramy: | M |
| Wysokość uchwytu (regulowana): | 75 - 95 cm |
| Wzrost użytkownika: | 150 - 189 cm |
| Długość: | 102 cm |
| Szerokość: | 76 cm |
| Szerokość uchwytu (środek-środek): | 48 cm |
| Wysokość siedziska: | 58 cm |
| Szerokość siedziska: | 44 cm |
| Głębokość siedziska: | 30 cm |
| Wymiary po złożeniu | |
| Wysokość: | 75 cm |
| Długość: | 106 cm |
| Szerokość: | 42 cm |
| Wymiary transportowe – złożone bez kół | |
| Wysokość: | 59 cm |
| Długość: | 84 cm |
| Szerokość: | 42 cm |
| Waga transportowa – bez kół | |
| Waga transportowa: | 7,4 kg |
| Waga użytkownika | |
| Maksymalna waga użytkownika: | 150 kg |
| Waga produktu | |
| Całkowita waga: | 11,6 kg |
| Części tekstylne – siedzisko i Koszyk | |
| Podstawa siedziska: | poliester 600D, hydrofobowy z pokryciem PU na odwrocie |
| Pokrycie siedziska: | poliester 600D, hydrofobowy z pokryciem PU na odwrocie |
| Kosz: | poliester 600D, hydrofobowy z pokryciem PU na odwrocie |
| Odblaski: | 3 odblaski na ramie i 2 odblaski na uchwycie |
| Koła | |
| Rozmiar koła: | 12" / 31 cm |
| Typ opony: | ciśnieniowe / opona + dętka |
| Opony: | Trionic X-Country z zabezpieczeniem przed przebiciem |
| Dętki: | guma butylowa z zaworem Schraeder/samochodowym |
| Wymiary opony w calach: | 12 x 2,2" |
| Wymiary opony w mm: | 310-57 (średnica zewnętrzna-szerokość) |
| Obręcz koła: | PA6+15%GF Obręcz formowana wtryskowo z Szprychy 3x2 wykonane z wysokiej jakości nylonu wzmocnionego włóknem szklanym |
| Łożyska kulkowe: | 61901-2RS1 / 61802-2RS1 |
| Opcje opon: | • Schwalbe Big Apple • Continental TourRide |
| Zawieszenie ramy i widelca | |
| Rama: | aluminium 6061-T6, wykonane z hydroformowanych, spawanych metodą TIG i poddanych obróbce cieplnej T6 rur aluminiowych (bez części plastikowych) |
| Zawieszenie widelca: | Trionic Climbing Wheel – opatentowane. Wykonane z wytłaczanych części aluminiowych 6061-T6 |
| Zestaw słuchawkowy: | system Trionic z 2 łożyskami kulkowymi |
| Hamulce | |
| Hamulce: | hamulce piastowe Trionic All-Terrain |
| Dźwignie hamulca: | dźwignie hamulca Trionic wykonane w całości z aluminium z Powierzchnia palców z gumy Kraton |
| Funkcje hamulca: | Hamulec ruchowy i postojowy |
| Uchwyty i rękojeści | |
| Uchwyt: | aluminium 6061-T6 (bez części plastikowych) |
| Rekojeśći: | Ergon GP1, rozmiar L 8,5-12 Ergonomiczne i regulowane (kąt) |
| Opcje rękojeści (ulepszenie): | • Ergon GP1, rozmiar S 6,5-8,5 • Ergon GP1 BioKork, rozmiar S 6,5-8,5 • Ergon GP1 BioKork, rozmiar L 8,5-12 |
Instrukcje użytkownika
Dokumentacja tego produktu obejmuje podręczniki i instrukcje wymienione poniżej. Możesz wybrać przeglądanie dokumentacji online lub pobrać ją do użytku lokalnego.
Instrukcja obsługi Veloped
Pobierz lub wydrukuj instrukcję obsługiTrionic Veloped〈〈
Veloped ma unikalną konstrukcję 3-kołową, ale jak widać, ma w rzeczywistości cztery koła. Ma służyć jako pomoc przy chodzeniu, zwłaszcza dla osób, które chcą być aktywne fizycznie na świeżym powietrzu. Zaprojektowany z myślą o chodzeniu i ułatwianiu dostępu użytkownikowi, Veloped jest jedyny w swoim rodzaju. Jego główną cechą jest podwójne przednie koło o zdolności pokonywania przeszkód o wysokości do 15 cm (koła 14-calowe). Siła wymagana do pokonania mniejszej przeszkody jest również znacznie zmniejszona w porównaniu z tradycyjnym kołem.
Fotelik Veloped został przetestowany i zatwierdzony zgodnie z międzynarodową normą ISO-11199-2:2005, dla maksymalnej wagi użytkownika wynoszącej 150 kg.
Dane techniczne〈〈
| 12er M | 12er L | 14er M | 14er M | |
|---|---|---|---|---|
| Min. wysokość: | 75 cm | 82 cm | 77 cm | 84 cm |
| Maksymalna wysokość: | 95 cm | 102 cm | 97 cm | 104 cm |
| Szerokość: | 76 cm | 79 cm | 76 cm | 79 cm |
| Długość: | 102 cm | 102 cm | 107 cm | 107 cm |
| Wysokość siedziska: | 58 cm | 63 cm | 60 cm | 65 cm |
| Szerokość siedziska: | 44 cm | 44 cm | 44 cm | 44 cm |
| Rozmiar koła: | 12"/31 cm | 12"/31 cm | 14"/36 cm | 14"/36 cm |
| Rozmiar po złożeniu: | L106xW42xH75 cm | L106xW42xH82 cm | L111xW42xH77 cm | L111xW42xH84 cm |
| Rozmiar po złożeniu bez kółek: | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm |
| Waga (sportowa): | 11,4 kg | 12,0 kg | 11,9 kg | 12,5 kg |
| Waga bez kół: | 7,7 kg | 8,3 kg | 7,7 kg | 8,3 kg |
| Maksymalna waga użytkownika: | 150 kg | 150 kg | 150 kg | 150 kg |
Bezpieczeństwo〈〈
- Przed użyciem fotelika oba hamulce powinny być zablokowane w trybie parkingowym.
- Zanim zaczniesz chodzić z Velopedem, upewnij się, że jest on całkowicie rozłożony.
- Zachowaj szczególną ostrożność na stromym terenie i pochyłym terenie.
- Stabilność Veloped jest testowana przy obciążeniu koszyka 5 kg. Jeśli ładujesz dodatkowy ciężar do koszyka, upewnij się, że równomiernie rozłożysz ciężar w koszyku.
Prawidłowa wysokość uchwytu〈〈
Jak ustawić prawidłową wysokość swojego Veloped
Wielu użytkowników chodzików ustawia uchwyty zbyt wysoko, myśląc, że to sprzyja bardziej wyprostowanej postawie. Ale to w rzeczywistości pogarsza postawę i negatywnie wpływa na stabilność.
Prawidłową wysokość uchwytu Veloped można ustalić, postępując w następujący sposób, zgodnie z zaleceniami wszystkich fizjoterapeutów i producentów balkoników:
- Stań prosto, wyprostuj plecy tak bardzo, jak to możliwe, załóż buty i opuść ramiona wzdłuż ciała (łokcie lekko zgięte).
- Zmierz pionową odległość od podłogi do kości nadgarstka = zalecana wysokość chwytu.
Z uchwytami na wysokości nadgarstków:
- Nie musisz podnosić ramion i możesz rozłożyć na nich większą część ciężaru ciała.
- Możesz podejść bliżej uchwytów, co spowoduje przyjęcie bardziej wyprostowanej postawy ciała.
- Bardziej pionowe rozłożenie masy (w dół) poprawia stabilność i skuteczność hamowania.
Pierwsze użycie〈〈
1. Przymocuj tylne koła do tylnych otworów osi ramy, naciskając czarny przycisk w środku koła, a następnie wsuwając oś do końca do otworu osi. Zwolnij przycisk.
2. Sprawdź, czy koła są prawidłowo zamocowane, pociągając je/pchając na boki.
3. Zamontuj zawieszenie przedniego koła do przedniego dolnego końca ramy w ten sam sposób, tj. naciśnij czarny przycisk u dołu osi i wciśnij oś do otworu osi od spodu. Zwolnij przycisk.
4. Sprawdź, czy przednie koło jest bezpiecznie zamocowane, podnosząc ramę z powierzchni i pociągając przednie koło w dół.
5. Otwórz dźwignie szybkiego zwalniania i wyreguluj wysokość uchwytu zgodnie z opisem w rozdziale „Prawidłowa wysokość uchwytu”.
Tryb chodzenia 〈〈
Rozłóż Veloped, odciągając uchwyty rękojeści na boki, od siebie.
Sprawdź, czy chodzik Veloped blokuje się w trybie spacerowym, podczas jego rozkładania upewnij się, że słyszysz kliknięcie blokady teleskopowej.
Siedzisko można przesuwać do przodu i do tyłu. Przesuń je do przodu, aby uzyskać maksymalną przestrzeń do chodzenia.
Przed użyciem siedziska, sięgnięciem do koszyka lub złożeniem Velopedu, należy odsunąć siedzisko do tyłu.
Składanie Velopedu 〈〈
Odsuń siedzisko do tyłu.
Naciśnij przycisk znajdujący się po prawej stronie podpory teleskopowej.
Zbliż do siebie jedną i drugą stronę ramy, naciskając lewy przycisk na teleskopowym stelażu.
Naciśnij drugi przycisk po lewej stronie podpory teleskopowej.
Jednocześnie podnieś i złóż jedną ramę na drugą, aby całkowicie złożyć Veloped.
Hamulec postojowy 〈〈
Hamulec postojowy można zaciągnąć na 3 różne sposoby.
Opcja 1: Naciśnij dolny czerwony spust parkowania w dół palcem wskazującym, jednocześnie naciskając dźwignię hamulca. Upewnij się, że hamulec postojowy jest zaciągnięty i że Veloped nie porusza się.
Opcja 2: Pociągnij górny czerwony spust parkowania do tyłu kciukiem, jednocześnie pociągając za dźwignię hamulca. Upewnij się, że hamulec postojowy jest zaciągnięty.
Opcja 3: Użyj obu rąk. Pociągnij górny czerwony spust parkowania do tyłu jedną ręką, podczas gdy drugą ręką pociągasz dźwignię hamulca. Upewnij się, że hamulec postojowy jest zaciągnięty.
Aby zwolnić hamulec postojowy, należy hamować w taki sam sposób, jak przy używaniu hamulca postojowego.
Regulacja wysokości uchwytu 〈〈
Zwolnij obie dźwignie szybkiego zwalniania, rozkładając je na zewnątrz.
Dostosuj uchwyt do wymaganej wysokości, najbardziej odpowiednia jest odległość od nadgarstka do podłoża, gdy stoisz ze swobodnie zwisającymi ramionami. Skorzystaj z pomocy, aby zmierzyć!
UWAGA: Najłatwiejszym sposobem regulacji uchwytu jest siedzenie na siedzisku. W ten sposób oznaczenia wysokości będą wyraźnie widoczne, co ułatwi regulację wysokości.
Zablokuj obie dźwignie szybkiego zwalniania, składając je do środka.
UWAGA! Nie używaj dźwigni szybkiego zwalniania, takich jak nakrętki motylkowe lub śruby. Dźwignie szybkiego zwalniania można wymienić na śruby i nakrętki, jeśli istnieje ryzyko, że użytkownik przypadkowo zwolni dźwignie podczas korzystania z Veloped.
Regulacja kąta uchwytu 〈〈
Kąt nachylenia uchwytów można regulować, co pozwala uzyskać wygodną pozycję dłoni i optymalne podparcie.
1. Odkręć śrubę na tylnym końcu uchwytu za pomocą klucza imbusowego 4 mm.
2. Obróć uchwyt pod wybranym kątem.
3. Dokręć śrubę na tylnym końcu uchwytu kluczem imbusowym 4 mm.
Regulacja hamulców 〈〈
1. Jeśli hamulce działają nieprawidłowo, poluzuj śrubę regulacyjną na każdej dźwigni hamulca (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i zablokuj ją w pozycji, dokręcając nakrętkę zabezpieczającą w kierunku klamki (zgodnie z ruchem wskazówek zegara).
Jeżeli hamulce nadal działają nieprawidłowo, skontaktuj się ze sprzedawcą lub osobą odpowiedzialną za serwisowanie Twojego Trionic Veloped.
Montaż kół tylnych 〈〈
Aby ułatwić transport Veloped, tylne koła można zdemontować.
Aby zdjąć koło, naciśnij czarny przycisk znajdujący się na środku koła i zdejmij koło.
Aby przymocować koło, naciśnij czarny przycisk na środku koła i wsuń oś koła do otworu osi. Zwolnij przycisk, gdy koło znajdzie się w pozycji końcowej.
Przytrzymaj oponę i poruszaj kołem w przód i w tył, aby sprawdzić, czy koło jest prawidłowo zamocowane.
Zdejmowanie/montaż przedniego koła 〈〈
Aby ułatwić transport Veloped, zawieszenie przednich kół jest demontowane.
Naciśnij czarny przycisk znajdujący się pod przednim zawiasem, aby zwolnić zawieszenie przedniego koła.
Aby zdemontować całe zawieszenie koła, unieś przednią część ramy z powierzchni, jednocześnie pociągając zawieszenie koła w dół.
Aby zamontować zawieszenie przedniego koła, podnieś przedni koniec ramy, naciśnij czarny przycisk i wsuń oś koła do otworu osi umieszczonego pod ramą. Zwolnij czarny przycisk.
Zmiana ustawienia przedniego koła: Tryb łatwego sterowania/Pozycja dolna:/Kierunek-tryb stały/Pozycja górna: 〈〈
Koło ma dwa różne ustawienia: jedno do łatwego kierowania i jedno do trybu kierunkowego-stałego. Na przednim kole znajduje się uchwyt regulacyjny, umieszczony między kołami, który można przełączać między tymi dwoma ustawieniami.
Tryb łatwego sterowania/Pozycja dolna::
Zapewnia łatwe skręcanie przy zachowaniu zdolności pokonywania wzniesień.
Kierunek-tryb stały/Pozycja górna::
Oferuje zwiększoną zdolność do wspinaczki, zawieszenie na nierównych nawierzchniach i większą stabilność kierunkową. Veloped jest trudniejszy w prowadzeniu, ale lepiej radzi sobie w terenie.
Obróć przednie koło o 180 stopni, aby uzyskać łatwiejszy dostęp do uchwytu regulacyjnego.
1. Chwyć lewe koło lewą ręką i unieś przednią część Veloped lekko nad ziemię.
2. Trzymając Veloped lewą ręką uniesioną, chwyć prawą ręką czerwony uchwyt i pociągnij go na zewnątrz (w swoją stronę).
3. Przesuń regulator (po prawej stronie) w dół lub w górę. Ważne jest, aby przesunąć regulator do samego dołu lub do samego końca.
4. Zwolnij czerwone pokrętło, a ono odskoczy i zablokuje przednie koło w wybranym ustawieniu.
Zdejmowanie/mocowanie koszyka 〈〈
Koszyk Trionic Veloped ma pojemność 22 litrów. Z tyłu ma małą kieszeń zapinaną na suwak na cenne rzeczy i mniejsze przedmioty. Koszyk Veloped jest wyjmowany i mocowany do szyn ramy koszyka za pomocą trzech sekcji rzepowych.
1. Owiń tylne klapy rzepowe wokół szyn od spodu, między ramą a szyną kosza. Złóż je do środka i zamocuj sekcje rzepowe na wewnętrznej stronie wyściółki kosza.
2. Przymocuj przednią klapę z rzepem w ten sam sposób.
3. W razie potrzeby wyreguluj sekcje rzepów, aby mieć pewność, że koszyk jest prawidłowo zamocowany.
UWAGA! Przed przymocowaniem koszyka do ramy należy upewnić się, że plastikowa płytka została włożona do dolnej tulei koszyka.
Wyjmowanie/Montaż siedzenia 〈〈
Przesuwane siedzisko Veloped składa się z podstawy siedziska i zdejmowanego pokrowca mocowanego za pomocą dziewięciu przycisków.
1. Przytrzymaj pokrowiec na siedzenie z napisem Trionic po prawej stronie. Owiń długą klapę między teleskopowym stelażem a podstawą siedziska.
2. Przymocuj trzy przednie przyciski długiej klapy do podstawy siedziska.
3. Naciśnij trzy przyciski znajdujące się na krótkiej klapce na podstawie siedziska.
4. Na koniec naciśnij trzy ostatnie przyciski długiej klapy na krótką klapę.
Instrukcje bezpieczeństwa 〈〈
Przed użyciem sprawdź, czy Twój Trionic Veloped działa prawidłowo:
- Sprawdź działanie hamulca postojowego i hamulca ręcznego.
- Upewnij się, że rama jest zablokowana w trybie spacerowym po rozłożeniu.
- Sprawdź, czy rączka uchwytu jest prawidłowo zamocowana na właściwej wysokości.
- Podczas rozkładania ramy należy unikać dotykania jej przedniej części, ponieważ istnieje ryzyko przytrzaśnięcia.
- Masa użytkownika nie może przekraczać 150 kg.T
- Nie należy używać wózka Trionic Veloped jako wózka inwalidzkiego ani do przewozu osób.
- Veloped jest przeznaczony do użytku jako pomoc przy chodzeniu, głównie na zewnątrz.
Instrukcje serwisowe 〈〈
Aby zachować funkcjonalność i bezpieczeństwo, należy regularnie wykonywać następujące czynności:
- Wyczyść Veloped normalnym płynem do mycia naczyń, wodą i ściereczką. Upewnij się, że jest dokładnie wysuszony.
- Utrzymuj koła w czystości za pomocą płynu do mycia naczyń, wody i plastikowej szczotki.
- Sprawdź, czy śruby i dźwignie są odpowiednio dokręcone.
- Jeżeli Twój Veloped nie jest w idealnym stanie: natychmiast skontaktuj się ze sprzedawcą/dealerem lub przedstawicielem serwisu upoważnionym do serwisowania Twojego Trionic Veloped.
Pamiętaj o sprawdzaniu ciśnienia w oponach co 4–5 tygodni. Trionic zaleca ciśnienie w oponach wynoszące 1,5 bara/22 psi.
Trionic nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek zmiany (regulacje lub nieodpowiednie naprawy) wykonane w produkcie bez uprzedniej autoryzacji.
Gwarancja 〈〈
Trionic Veloped ma 10-letnią gwarancję, z wyłączeniem części podlegających normalnemu zużyciu (opony, dętki, klocki hamulcowe, linki hamulcowe, osłony linek hamulcowych, uchwyty i części tekstylne). Gwarancja obowiązuje od daty zakupu i obejmuje wyłącznie oryginalne części Trionic.
CE - Trionic Sverige AB zapewnia, że wyżej wymieniony produkt spełnia odpowiednie wymogi prawne (1993:584) dotyczące produktów medycznych, a także specyfikacje zawarte w przepisach dotyczących produktów medycznych (LVFS 2003:11). Produkt spełnia specyfikacje zawarte w dyrektywie WE dotyczącej produktów medycznych technicznych 93/42/EWG.
Etykieta
Wózek Veloped został przetestowany i zatwierdzony zgodnie z międzynarodową normą dotyczącą balkoników ISO 11199-2:2021 i spełnia wymogi rozporządzenia UE dotyczącego wyrobów medycznych MDR 2017/745.
Masa użytkownika nie może przekraczać 150 kg.
- Nazwa produktu
- Maksymalna waga użytkownika
- Długość
- Szerokość
- Wysokość maks. i min.
- Data produkcji
- UDI/Paszport produktu cyfrowego: Kod QR GS1 (AIDC/HRI)
- Numer seryjny
- Numer artykułu
- Rollator certyfikowany zgodnie z normą ISO 11199-2:2021
- Przed użyciem przeczytaj instrukcję.
- Kod produktu: GTIN13
- producent
- Znak CE
- Przyjazny dla środowiska
- Urządzenie medyczne
- Pomoc zatwierdzona zgodnie z dyrektywą MDR 2017/745
Przyjazny dla środowiska 〈〈
Trionic Veloped jest produkowany w taki sposób, aby mieć jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko w trakcie cyklu życia. Gdy produkt spełni swoje zadanie, można go zezłomować, a części poddać recyklingowi.
- Komponenty aluminiowe produktu są oddzielane od pozostałych części podczas sortowania w celu recyklingu. Części są sortowane na metal, plastik i materiały mieszane.
- Większość produktu wykonana jest z aluminium, stali i plastiku.
- Przykładami komponentów wykonanych z materiałów mieszanych są dźwignie hamulca, koła i rączka kierownicy.
- Jeśli nie masz pewności, jak postępować z materiałami nadającymi się do recyklingu, skontaktuj się z lokalnymi władzami, ponieważ różne gminy/firmy zajmujące się recyklingiem stosują różne metody recyklingu.
Trionic Sverige AB jest członkiem Repak Ltd Ireland i Valpak Limited w Wielkiej Brytanii i w pełni wdraża Europejską Dyrektywę w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych z dnia 20 grudnia 1994 r.
Opinie klientów
Otrzymywałam wiele komentarzy na temat tego, gdzie ją kupiłam. Dlaczego nie reklamujecie się szerzej w Wielkiej Brytanii?
Otrzymywałam wiele komentarzy na temat tego, gdzie ją kupiłam. Moje pytanie do Was brzmi: dlaczego nie reklamujecie się szerzej w Wielkiej Brytanii? Dopiero... Mój mąż przypadkiem zauważył Waszą reklamę w Daily Mail w maju. Miałam wątpliwości, czy mogłam ją zobaczyć, zanim ją kupiłam.
Stefan uspokoił mnie, mówiąc, że mam 14 dni na wypróbowanie, a jeśli mi się nie uda, mogę go zwrócić. Obsługa klienta była doskonała.
Nie mogę się doczekać, żeby spędzać więcej czasu na pieszych wędrówkach po okolicy itp.
Dziękuję
Pozdrawiam serdecznie
Lindo Johnson.
Kiedy ja, jako moja córka, odkryłam Veloped, od razu wiedziałam, że nasze poszukiwania dobiegły końca – chcieliśmy dokładnie tego urządzenia! – i zamówiłam je bezpośrednio w firmie Trionic w Uppsali. Dostawa była bardzo szybka i możliwa do śledzenia przez cały czas za pośrednictwem UPS. Solidne opakowanie „wykazywało wysoką jakość”, a montaż był również bardzo szybki i łatwy – nawet z filmem instruktażowym. Obsługa klienta, z którą skontaktowałam się w sprawie pytania, odpowiedziała bardzo szybko i sprawnie, a my czuliśmy się i nadal czujemy się pod dobrą opieką.
Od samego początku nasza mama miała swój „Velo” pod kontrolą; Wszystko działa bardzo płynnie, a w każdym detalu – wizualnie i dotykowo – czuć jakość wykonania i przemyślaną funkcjonalność.
Naszą mamę często pytano z wielkim zainteresowaniem i podziwem o świetny design Velopeda i konstrukcję roweru wspinaczkowego. Różnica w porównaniu ze „zwykłym” chodzikiem jest widoczna od razu, a dzięki treningowi jej stabilność chodzenia już się poprawiła.
Dla naszej mamy i dla nas jako rodziny Veloped to po prostu „przełom”! „Velo” przynosi radość i podnosi jakość życia!
W innej recenzji przeczytaliśmy określenie „maszyna wolności” i to właśnie ono! Wreszcie nasza mama może znów poruszać się całkowicie samodzielnie, załatwiać swoje sprawy, spacerować z tatą promenadą nad Renem i po prostu cieszyć się naturą. Veloped z łatwością przejeżdża przez krawężniki, żwir i trawę. Załadunek do samochodu również jest bezproblemowy.
Gorąco polecamy ten fantastyczny Veloped!
Dziękujemy bardzo, drogi zespole Trionic!
Helge Kempe i Christine Kempe (córka)
Kiedy ja, jako moja córka, odkryłam Veloped, od razu wiedziałam, że poszukiwania dobiegły końca – chcieliśmy dokładnie tego urządzenia! – i zamówiłam je bezpośrednio z Uppsali. Dostawa była bardzo szybka i możliwa do śledzenia przez cały czas za pośrednictwem UPS. Solidne opakowanie „wykazywało wysoką jakość”, a montaż był również bardzo szybki i łatwy – nawet z filmem instruktażowym. Obsługa klienta, z którą skontaktowałam się w sprawie pytania, odpowiedziała bardzo szybko i sprawnie, a my czuliśmy się i nadal czujemy się pod dobrą opieką.
Od samego początku nasza mama miała swój „Velo” pod kontrolą; Wszystko działa bardzo płynnie, a w każdym detalu – wizualnie i dotykowo – czuć jakość wykonania i przemyślaną funkcjonalność.
Naszą mamę często pytano z wielkim zainteresowaniem i podziwem o świetny design Velopeda i konstrukcję roweru wspinaczkowego. Różnica w porównaniu z „normalnym” chodzikiem jest widoczna od razu, a dzięki treningowi jej stabilność chodzenia już się poprawiła.
Dla naszej mamy i dla nas jako rodziny Veloped to po prostu „game changer”! „Velo” przynosi radość i podnosi jakość życia!
W innej recenzji przeczytaliśmy określenie „maszyna wolności” i to właśnie ono! Nasza mama może wreszcie znów poruszać się całkowicie samodzielnie na zewnątrz, załatwiać swoje sprawy, spacerować z tatą promenadą nad Renem i po prostu cieszyć się naturą. Veloped z łatwością przejeżdża przez krawężniki, żwir i trawę. Załadunek do samochodu również jest bezproblemowy.
Gorąco polecamy ten fantastyczny Veloped!
Dziękujemy bardzo, drogi zespole Trionic!
To, co było i nadal jest dla mnie ogromną pomocą, to fakt, że Velopeda kupiłam bezpośrednio z Uppsali i otrzymałam bardzo dobre porady, a do tego zawsze można zadać pytania. Personel jest tam bardzo pomocny.
Więc kupiłabym Velopeda ponownie i ponownie.
U nas, w północnych Niemczech, również jest podziwiany.
Pozdrawiam,
Angela Schmidt
Jeśli wiele odpowiedzi jest do siebie podobnych, to nie plagiat. To nasze wspólne doświadczenie.
Jestem bardzo zadowolony z tego produktu oraz obsługi posprzedażowej i pomocy przy zakupie bezpośrednio od producenta. Dziękuję, Trionic.
Każdemu, kto czyta tę recenzję, radzę, aby wolniej niż ja zwiększał tempo korzystania z VeloPed. Pierwszego dnia biegałem przez dwie godziny, a moje nieużywane ramię… a mięśnie nóg zaczęły mi gorzko narzekać. Potrzebowałem bardziej rozsądnego, realistycznego podejścia, czegoś w rodzaju 15 minut dziennie przez dwa tygodnie, żeby osiągnąć odpowiednią formę i czuć się komfortowo.
Zastrzeżenia: Brak. Gdybym miał jakąś sugestię, to byłaby to opcja zmiany biegów, żeby spowolnić Veli na podjazdach. Hamulce działają znakomicie, ale zjazdy z górki byłyby super, gdyby biegi miały dobrą przyczepność.
Chciałabym znaleźć sposób, żeby Veloped po złożeniu… trzymał się w pozycji zamkniętej. Aktualnie pracuję nad tym, żeby działał z obrożą dla psa między dwoma pionowymi drążkami. Znalazłam ten pomysł w grupie na Facebooku.
Przeszedłem około sześciu lub siedmiu krótkich spacerów z domu do lokalnej drogi, jeśli pogoda na to pozwalała, i mój Veloped okazał się doskonały. Podczas pobytu w domu miałem okazję dokładnie przyjrzeć się Velopedowi i muszę przyznać, że jest on dobrze zaprojektowany i pięknie wykonany. Jestem z niego więcej niż zadowolony i mam nadzieję na lepszą pogodę, ponieważ jestem pewien, że bardzo mi pomoże.
Życzę Wam wspaniałych i spokojnych świąt. Brian Shaw.
Teraz potrzebuję tylko poprawy pogody, żebym mógł więcej ćwiczyć ze złamaną kostką!!!
Bardzo dziękuję.
Brian Shaw, Bowdon (okolice Manchesteru)
Ale co najważniejsze, ten Veloped pozwala mi znów chodzić, wygodnie, dając mi szansę na dotarcie do miejsc, do których nie mogłem dotrzeć od lat. Magia!
Wysoka stabilność ma jednak swoją cenę – stosunkowo wysoką wagę, wynoszącą około 12 kg, oraz wymiary, które uniemożliwiają szybki transport w bagażniku, przynajmniej dla osób niepełnosprawnych.
Na spacery po okolicy nie ma jednak nic lepszego – do spacerów po mieście używam lekkiego, tytanowego chodzika.
Mogę teraz chodzić samodzielnie, korzystając z mojego Velopeda, pewnie i bezpiecznie.
Dał mi swobodę spacerowania po ogrodzie i okolicy, gdzie mieszkam, a teraz mogę nawet znowu robić zakupy.
Starszy jamnik naszego syna, który nie jest już w stanie przejść dużego dystansu, uwielbia jeździć z przodu.
Dziękuję, doskonała jakość.
Len Meldrum
Ten chodzik prawdopodobnie lepiej sprawdzi się u osób, które mają jeszcze dużo siły w ramionach. Szkoda...
Dorothea Weckmann-Piper
Musiał to być wózek terenowy z dużym koszem.
Przeszukałam internet i znalazłam to, czego szukałam, w szwedzkiej firmie Trionic.
Porada była doskonała i zdecydowałam się na Veloped/Walker 12.
Ucieszyłam się ogromnie, gdy mój Veloped dotarł.
Po kilku próbach z dwoma psami, w tym spacerach po leśnych i łąkowych ścieżkach, muszę przyznać, że znalazłam idealny dla siebie produkt.
Kosz jest wystarczająco duży, żeby pomieścić psa.
Mój Veloped jeździ łatwo, jest stabilny, dobrze wykonany i dobrze wygląda, jestem bardzo zadowolona.
Jeśli masz nieco wyższe wymagania co do swojego chodzika, Veloped/Walker będzie bardzo dobrym wyborem.
Właściciel Lucky i Toffee
z Niemiec
Wypróbowałem inne chodziki z oponami odpornymi na przebicie, ale odczuwam po nich ból mięśni ramion.
Nie mam tego problemu z oponami pompowanymi w Veloped.
Rollator świetnie sprawdza się w lesie.
Oto zdjęcie z zeszłorocznej wiosny, kiedy zbierałem konwalie.
Można kupić chwyty do roweru górskiego w sklepie rowerowym, pasują!
Powinienem był oszczędzić sobie całego zakupu!!!
Jestem bardzo rozczarowany! To nie wszystko...
-----------
Odpowiedź od Trionic:
Szanowny Panie Wojde,
Używamy wysokiej jakości chwytów, które są ergonomiczne i mają regulowany kąt nachylenia.
To, czy dany uchwyt będzie pasował danej osobie, jest jednak kwestią indywidualną.
Korkowy chwyt ma ten sam kształt co gumowy, różni się tylko materiałem.
Ponieważ kształt chwytu nie pasuje do Państwa dłoni, aby Państwu pomóc, poleciliśmy inne chwyty rowerowe, których niestety nie mamy w ofercie.
Prosimy o zrozumienie.
Z poważaniem,
Stefan Kindberg
Trionic Sverige AB
Moje zamówienie bezpośrednio do Szwecji przebiegło bardzo sprawnie i po czterech dniach miałam już Velopeda w domu. Dziękuję również Szwecji za dobre i osobiste doradztwo.
Mogę polecić Veloped z wielkim entuzjazmem.
Pozdrowienia z Wolfenbüttel od Sonji
Po krótkiej praktyce – regulacji hamulców – prowadzenie również jest łatwe. Wygląd jest niezwykły – wyróżnia się.
Jest jednak dla mnie za ciężki, żeby go złożyć i podnieść. Dlatego dałem mu tylko 4 gwiazdki. Właściwości jezdne są doskonałe. Nawet niezbyt wysoka krawędź chodnika da się pokonać przy odrobinie wprawy.
W zeszłym roku przeszłam terapię, aby spróbować odzyskać sprawność/ruch w prawej ręce i nodze. Podczas terapii poznałam innego pacjenta, któremu Trionic Veloped bardzo pomógł w powrocie do chodzenia.
Okazuje się, że Trionic Veloped to jedyny chodzik, którego można używać jedną ręką.
Jego koła terenowe umożliwiają poruszanie się wszędzie – po nierównych chodnikach, krawężnikach i bruku, a także radzenie sobie z ograniczoną sprawnością jednej nogi.
Poprosiłam o informacje bezpośrednio Stephana z Trionic, który bardzo uprzejmie i bezpośrednio odpowiedział na wszystkie moje pytania, zarówno mailowo, jak i telefonicznie. Udało nam się zorganizować dla mnie wycieczkę Veloped Tour.
Balkon dotarł w należytym stanie, idealnie zapakowany i okazał się łatwy w montażu.
Potem wziąłem się do pracy!
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy pracy z Velopedem, którego nazwałem „Thomas” (Lokomotywa Czołgowa), mogę szczerze powiedzieć, że zmienił on mój świat. Z osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim stałem się osobą stojącą i komunikującą się z innymi na wysokości ich oczu.
Dzięki Velopedowi znów mogę chodzić prosto!
Na zakupy, wizytę u lekarza, a może po prostu na spacer z przyjaciółmi dla przyjemności! W centrach handlowych, parku lub na zwiedzaniu. Mogę go bez problemu zabrać do restauracji i teatru.
Będzie to wymagało od Ciebie pracy, ponieważ będziesz musiał ćwiczyć na Velopedzie codziennie, ale z każdym dniem zauważysz poprawę swoich możliwości.
Z chęcią podzielę się doświadczeniami z osobami mieszkającymi w Holandii, które chcą się dowiedzieć i mają jednostronne porażenie kończyn dolnych. Jestem pewien, że Stefan z Trionic pomoże nam się skontaktować.
Pokonuje przeszkody bez problemu. Bardzo wygodny w rączkach, łatwy w manewrowaniu. Łatwo zdemontować i wymienić koła, aby zamontować go w samochodzie.
Jestem bardzo zadowolony.
Stefan wykazał się ogromną cierpliwością, pomagając mi dokonać właściwego wyboru, i on i reszta zespołu powinni być bardzo dumni z jakości i konstrukcji tego chodzika.
Świetna jakość i design, solidna konstrukcja i łatwość prowadzenia.
Najwyższej klasy obsługa klienta.
Dziękuję,
Michael
(Irlandia Północna)
Klaus Bremer
Nie mogłem wrócić do pracy i nie mogę jej ponownie wykonywać z powodu odniesionych obrażeń. Poważny uraz głowy sprawił, że miałem bardzo chwiejny chód i nadal go mam. Dopiero gdy znalazłem Veloped online i kupiłem jeden (chyba Veloped Tour), mogłem znowu wychodzić z domu.
W tym czasie miałem już psa i zaczęliśmy wychodzić razem na spacer, raz dziennie, rano. Mieszkam w Parku Narodowym Peak District, gdzie jest mnóstwo wzniesień i zboczy. Nie ma tam chodników, z których mógłbym korzystać, ale korzystałem z Velopeda, gdy musiałem jeździć po chodnikach w górę i w dół. Jest bardzo łatwy w użyciu, gdy nie ma obniżonego krawężnika, dzięki opatentowanemu podwójnemu kółku z przodu. To zdecydowanie ułatwia mi życie.
Uwielbiam korzystać z mojego Velopeda, ponieważ chodzenie z nim jest o wiele łatwiejsze. Jest w nim mnóstwo miejsca na rzeczy takie jak pudełko chusteczek dla mnie, butelka wody dla mojego psa, lornetka do obserwacji kukułek i innych ptaków, moskitiera na komary, wodoodporne rękawice itp. Kupiłem tylne światła do Velopeda, żeby być widocznym, gdy nadjeżdża samochód. Mam też przednie światło, dzięki któremu jestem widoczny również dla rowerzystów. Korzystanie z Velopeda naprawdę poprawia życie. Poleciłbym Velopeda każdemu, kto go potrzebuje.
Wcześniej korzystałam z chodzika, ale mimo to niechętnie wychodziłam na spacery i znajdowałam mnóstwo powodów, dla których nie powinnam. Wszystko to zmieniło się dzięki mojemu chodzikowi Veloped. Zauważyłam, że chodzę lepiej, mam lepszą postawę i mogę iść trochę szybciej, na znacznie dłuższych dystansach. Moje życie się zmieniło – lubię spacery. Mieszkam nad morzem i znów mogę cieszyć się widokiem.
Zdecydowanie polecam, jeśli rozważasz zakup chodzika lub chodzika Trionic, zajrzyj do Trionic i nie daj się zwieść cenie – jest wart każdej wydanej złotówki.
To bardzo zmieniło moje życie z mężem, ponieważ teraz chodzimy razem na spacery, a ja to uwielbiam.
Wielkie podziękowania dla projektanta Veloped, Stefana Kindberga, dzięki jego wynalazkowi znacznie poprawiłem jakość mojego życia.
Obsługa świadczona przez jego firmę jest wzorowa, na pytania odpowiada się natychmiast, a rozwiązania są proponowane.
Miałem poprzedni Veloped przez 7 lat, po wymianie stawu kolanowego, ale został skradziony z mojego ogródka przed domem. Dlatego zalecam, aby zabezpieczyć Veloped, gdy jest bez nadzoru, nawet na krótko.
Niestety, osobom starszym o słabszych dłoniach trudno jest hamować, a złożenie go jest dla nich praktycznie niemożliwe.
Wyregulowaliśmy rączki tak, aby przylegały do jej dolnej części pleców, a nie były całkowicie opuszczone, i zaznaczyliśmy tę wysokość, a także standardową wysokość, dzięki czemu nie musimy ustawiać światła pod odpowiednim kątem do czytania.
Bez problemu porusza się po sklepach, jednak jeszcze nie odwiedziliśmy sklepów z meblami w paczkach :-)
Kiedy wybieraliśmy odpowiedni, okazało się, że Stefan bardzo pomógł, udzielając obiektywnych informacji. Dziękujemy.
Niektórzy mieszkańcy są bardzo zdenerwowani, że nie wiedzą o zasięgu pomocy do chodzenia firmy Tronic.
Od razu zaczęliśmy go składać, postępując zgodnie z bardzo przejrzystą instrukcją dołączoną do pudełka, i wszystko poszło bardzo łatwo. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem jakości materiałów i solidności konstrukcji. Używamy go codziennie od tamtej pory i spełnił wszystkie nasze oczekiwania, pozwalając nam bezpiecznie i wygodnie chodzić po okolicy. Gorąco polecamy go każdemu, kto szuka podobnego produktu i z niecierpliwością czekamy na kolejne przygody, gdy zbliża się lato.
John i Schira.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z Velopeda i bardzo zadowoleni z jego zakupu. W porównaniu z innymi chodzikami (mieliśmy też dodatkowy chodzik, z którego korzystaliśmy na zewnątrz), Veloped jest znacznie lepszy dla mojego ojca, który ma problemy z chodzeniem. Nierówności na drodze są lepiej kompensowane, a technologia hamowania zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Ojciec porusza się z Velopedem również częściowo po leśnych ścieżkach. Velopeda łatwo schować do bagażnika, ponieważ można go złożyć.
Zdecydowanie polecamy Velopeda i bez wahania kupimy go ponownie.
Juliane Schneider
Pozdrawiam, Matthias Schläfer
Przeszedłem nim już kilka razy nierówny teren (nierówne drogi żwirowe, leśne ścieżki, leśne dróżki – przez korzenie, szczeliny itp.). Jest naprawdę wszechstronny, a dzięki dużym kołom z łatwością pokonuje małe rowy na drodze. Krawężniki nie stanowią dla Velopeda żadnego problemu. Nie trzeba już zwracać uwagi na obniżające się krawędzie chodników, jak to się dzieje w przypadku innych chodzików.
Veloped można złożyć bez większego wysiłku, koła zdemontować jednym kliknięciem, a wszystko można łatwo schować.
Krótko mówiąc: dzięki zaawansowanej technologii Trionic-Veloped jest łatwy w obsłudze, szczególnie dla osób starszych, i przywraca im komfort życia.
Paul Helmut, Hundhausen
Jedną z trudności stanowił bardzo nierówny teren wokół domu moich rodziców, zwłaszcza żwirowe ścieżki. Próba chodzenia po żwirze z „konwencjonalnym” chodzikiem była bardzo trudna i frustrująca. W przeciwieństwie do niego, Veloped z łatwością radził sobie z nierównym terenem od pierwszej wycieczki. Mój ojciec uważa go za niezwykle łatwy w obsłudze i pchaniu, a teraz może chodzić bez zatrzymywania się przez zadziwiająco długi czas. Zamiast być ograniczonym do małego patio/tarasu przy domu, może teraz swobodnie zwiedzać okolicę.
Kiedy poprosiłem ojca o recenzję, jego komentarze brzmiały: „wszyscy podziwiają design”, „łatwy i przyjemny w użyciu”, „produkt wysokiej jakości”, „łatwy do złożenia” (i łatwy do ściśnięcia, żeby przejechać przez wąskie drzwi). Jako inżynier, mój ojciec szczególnie podziwiał konstrukcję hamulców. Zapytał, czy Velopeda da się przekształcić w wózek inwalidzki (nie da się), ale podejrzewam, że wynika to z faktu, że może teraz chodzić znacznie dalej niż wcześniej i być może wolałby nie musieć wracać pieszo! Może to pomysł na „następną generację” Velopedów? Tymczasem mój ojciec korzysta z siodełka, kiedy potrzebuje odpoczynku i uważa je za całkiem wygodne.
Mój ojciec wspomniał również, że doceniłby małą pompkę (rowerową) w zestawie, na wypadek gdyby opony wymagały napompowania. Jednak jak dotąd nie stanowiło to problemu (a pompki są łatwo dostępne u innych członków rodziny lub, jak sądzę, jako osobne akcesorium od Trionic).
Ogólnie rzecz biorąc, jestem zachwycony, widząc natychmiastową, pozytywną zmianę, jaką Veloped wniósł w życie mojego ojca. Czuję, że Veloped pozwala mojemu ojcu na nowo odkryć jego żądzę przygód i umożliwia mu „śmiałe podążanie tam, gdzie nie dotarł jeszcze żaden chodzik”!
Chciałbym dodać, że kontakt z Trionic (Stefanem) był dla mnie przyjemnością, ponieważ zawsze odpowiadał na moje zapytania (telefonicznie lub mailowo) szybko, fachowo i sprawnie. Początkowo myślałem, że Trionic nie odpowiada na e-maile, ale ich pierwsze odpowiedzi były błędnie kierowane do mojej „śmieciowej” poczty.
Jeszcze jedna uwaga: Veloped został dostarczony do Belgii przez firmę kurierską UPS, która umożliwia śledzenie przesyłek i zazwyczaj powinna zapewnić szybką dostawę. Jednak dom moich rodziców jest dość trudny do znalezienia i ostatecznie moja rodzina musiała odebrać 18-kilogramowe opakowanie z centrum dystrybucyjnego UPS. Dlatego przy składaniu zamówienia sugeruję podanie wielu szczegółów, które ułatwią UPS znalezienie adresu dostawy tej wyjątkowej przesyłki.
Pozdrawiam,
M. Cummings
Dziękuję za tak doskonały produkt, który gorąco polecam.
Może i jest droższy niż inne, ale zdecydowanie jest klasą samą w sobie, z doskonałą obsługą klienta!
Dziękuję!!!
Zapewnił mi mobilność, jakiej nie zapewnia żaden inny chodzik. Teraz mogę z łatwością pokonywać nierówny teren, brukowane uliczki, krawężniki, a nawet dziury w jezdni. Zamierzam zabrać go ze sobą do Europy na rejs rzeczny z Budapesztu do Pragi. Mam nadzieję, że pozwoli mi dotrzymać kroku grupie podczas pieszych wycieczek. Nie mógłbym być bardziej zadowolony z tego niesamowitego produktu.
Z dnia na dzień, z niezależnego, ciężko pracującego i aktywnego 43-latka, stałem się osobą, która przez miesiąc przebywała w szpitalu, przez 3 miesiące była przykuta do łóżka, a następnie przez 9 miesięcy dochodziła do siebie u życzliwych przyjaciół, aż w końcu byłem na tyle zdrowy, że mogłem wrócić do domu – na wózku inwalidzkim, z przystosowanym pojazdem i skuterem inwalidzkim na „dłuższe” wycieczki, o ile pozwalał mi na to uraz.
Zostałem trwale „niepełnosprawny”, z częściowo sparaliżowaną nogą i bardzo „delikatnym” kręgosłupem.
Oprócz „fizycznych” obrażeń, równie trudno było mi poradzić sobie z „reakcją emocjonalną”.
Pracując z dziećmi o specjalnych potrzebach, przed wypadkiem byłam dość przyzwyczajona do „stygmatyzacji” związanej z byciem „niepełnosprawnym”, ale doświadczenie na własnej skórze trudności związanych z poruszaniem się w „świecie osób sprawnych” sprawiło, że czułam się ogromnie sfrustrowana, wyczerpana wysiłkiem, a także – delikatnie mówiąc – bardzo zniechęcona!
Moja stopniowa rehabilitacja obejmowała poszukiwanie i zakup różnego sprzętu, w zależności od potrzeb… zaczynając od wózka inwalidzkiego, potem skutera inwalidzkiego… i ostatecznie konsultant zgodził się, że we wrześniu 2010 roku będę mogła spróbować nauczyć się chodzić na nowo.
Problem polegał na tym, że mieszkam w bardzo wiejskiej okolicy, na farmie, otoczonej lasami i łąkami – które często są błotniste i mokre (w końcu to Anglia!).
Na początek wypróbowałam „konwencjonalny chodzik”, ale nie radził sobie z nierównym podłożem i panicznie bałam się poślizgu, ponieważ opony i hamulce wydawały się niewystarczające, a mój kręgosłup podskakiwał na nierównościach...
Jednak skuter inwalidzki również miał problemy z terenem, więc w desperacji wpisałam w wyszukiwarkę na laptopie „chodnik terenowy” – i pojawił się VELOPED!
Wydawało się, że to wszystko, czego szukałam – połączone w jednym urządzeniu.
Czy to było zbyt piękne, żeby było prawdziwe?
Zamówiłam jeden na weekendowy test... i mogę szczerze powiedzieć, że zaczął zmieniać moje życie.
Jakość i design zapierają dech w piersiach.
Każdy element „maszyny” został tak dobrze przemyślany i funkcjonalny – i nagle poczułam się nie tylko komfortowo, będąc „w pionie”, ale i BEZPIECZNIE.
Terenowe opony i znakomite hamulce zapewniały przyczepność na błocie i śniegu, a pneumatyczna konstrukcja amortyzowała wstrząsy i nierówności kręgosłupa, które pochłaniał Veloped.
Regulowana kierownica była idealna – gumowe, solidne uchwyty unosiły się na idealną wysokość – niezależnie od mojej kondycji danego dnia.
Jeśli byłem zmęczony, mogłem je obniżyć i przenieść więcej ciężaru na ramiona (odciążając w ten sposób kręgosłup na jakiś czas), natomiast w „dobry” dzień mogłem je ustawić wyżej, dzięki czemu chodziłem bardziej „wyprostowany” i z mniejszym wsparciem dla górnej części ciała.
Dźwignia szybkiego montażu pozwala łatwo i szybko ustawić kierownicę w odpowiedniej pozycji, gdy Veloped wymaga złożenia do transportu w moim małym samochodzie – a ponumerowana kolumna pozwala mi łatwo ustawić kierownicę na „moją” indywidualną wysokość, gdy będę gotowy.
Podczas chodzenia „sportowe” siedzisko wsuwa się w sam środek ramy, dzięki czemu, w przeciwieństwie do innych chodzików, chodzę „wyprostowany” w środku ramy – w idealnej pozycji do chodzenia.
Moje dłonie pewnie i wygodnie trzymają kierownicę, a skuteczne hamulce sprawiają, że nawet strome zjazdy po leśnych ścieżkach stają się dla mnie znów dostępne i bezpieczne (podobnie jak w przypadku słabszych nóg, Veloped hamuje „za mnie”).
Właściwie Veloped równie dobrze sprawdza się w mieście, jak i na wsi.
„Kółko wspinaczkowe” pozwala mi pokonywać korzenie drzew lub kamieniste podłoże w lesie, kamieniste plaże i nadmorskie ścieżki, a także chodniki, wejścia do sklepów i krawężniki w mieście.
Przechodzenie przez ulicę jest łatwe – nawet gdy koszyk jest pełen zakupów – nie trzeba go podnosić!
Kiedy jestem zmęczony, „sportowe” siedzisko łatwo i szybko wsuwa się w odpowiednią pozycję, zapewniając wygodne i stabilne siedzenie – dzięki czemu mogę odpocząć w kolejce w supermarkecie lub cieszyć się ulubionym widokiem podczas spacerów z psem.
(Mam staffordshire bull terriera, który ma prawie 13 lat – i nawet on zdecydował się na podwózkę do domu w koszyku Veloped w zeszłym tygodniu, kiedy wybraliśmy się na wyjątkowo długi spacer!)
Jest też bardzo lekki i składa się do transportu w samochodzie – bez problemu zabiorę go też do samolotu.
Koła z szybkozłączkami można zdemontować do przechowywania, a kiedy ostatnio złapałem gumę, bez problemu udało mi się ją naprawić, oddając oponę do warsztatu rowerowego, gdzie załatali dętkę, podczas gdy ja korzystałem z basenu z hydroterapią!
Fizycznie moje napięcie mięśniowe, wytrzymałość i postawa poprawiają się z każdym wyjściem, a dzięki możliwości ponownego pokonywania stromych wzniesień, po raz pierwszy od ponad dwóch lat uprawiam ćwiczenia aerobowe – z korzyścią dla moich płuc i serca.
Być może najbardziej „zmieniającym życie” aspektem posiadania Velopeda jest aspekt emocjonalny.
Będąc bardzo aktywnym przed urazem kręgosłupa, byłem bardzo przygnębiony brakiem możliwości dotarcia do terenów wiejskich, na których mieszkam, a moja pewność siebie znacznie spadła – zwłaszcza że uświadomiłem sobie, jak ludzie traktują mnie, gdy poruszam się na wózku inwalidzkim lub na skuterze inwalidzkim.
Zauważyłem, że ludzie zakładali, że jestem również upośledzony umysłowo lub niezdolny do samodzielnego wykonywania jakichkolwiek czynności fizycznych – i często byłem „chwytany” i pchany na wózku inwalidzkim, podczas gdy moim pragnieniem było poruszanie się samemu! Znów stojąc „w pozycji pionowej” i otoczony solidną ramą Velopeda, jestem „chroniony” przed przewróceniem się w tłumie, ale jednocześnie odzyskałem „panowanie” nad własnym kierunkiem!
Spojrzenia, które teraz rzucam, NIE są pełne „litości” nad tym, że nie mogę się poruszać, ale podziwu dla natury terenu, który pokonuję, oraz zachwytu i podziwu dla natury i konstrukcji Velopeda, który mi to umożliwia!
Mogę szczerze powiedzieć, że to był najbardziej „zmieniający życie” sprzęt, jaki kiedykolwiek kupiłem.
Wierzę również, że pozostanie w rodzinie przez wiele lat, ponieważ gdy już wyzdrowieję na tyle, że nie będę go już potrzebował, mój starszy ojciec będzie miał na niego oko, aby go używać!
Jestem dozgonnie wdzięczny zespołowi Trionic za zaprojektowanie i wyprodukowanie tak wspaniałego sprzętu – bezcennego dla nas wszystkich, którzy mają trudności z poruszaniem się, dostępem i pewnością siebie! Bardzo dziękuję!

