Trionic Veloped Sport 14er M czarny/biały/biały — Alternatywa dla chodzika
14"/36 cm koła • Rozmiar ramki M • Opony ciśnieniowe • Wysokość uchwytu 77-97 cm • Wysokość ciała 155-194 cm • Siedzisko i kosz
Veloped Sport 14er rozmiar M
Chodzenie jest prawdopodobnie najlepszą formą wysiłku fizycznego, jest świetnym sposobem na utrzymanie formy i utratę wagi.
Veloped Sport zapewnia stabilizację i bezpieczeństwo podczas ćwiczeń na świeżym powietrzu. Znacząco redukuje obciążenie kostek, kolan, bioder i pleców podczas chodzenia sportowego, a także sprawi, że będziesz w stanie przejść cały dystans. Dzięki wszystkim zaletom możesz udać się na ścieżki spacerowe i do lasu
NOWY MODEL: Nowy Veloped Sport 14er M jest o 1,0 kg (2,2 funta) lżejszy od poprzedniego modelu.
Veloped Sport został przetestowany i w pełni zatwierdzony zgodnie z europejską normą dla chodzików rehabilitacyjnych/balkoników (ISO-11199). Posiada również znak CE.
Zoptymalizuj swój produkt
Wszyscy jesteśmy wyjątkowi i mamy różne preferencje i wymagania. Podczas składania zamówienia możesz wybierać spośród różnych opon, dętek i uchwytów, aby dostosować produkt do swoich potrzeb.
Opcje chwytu. Pasują jak ulał.
Dostosuj swój kokpit za pomocą różnych opcji uchwytu. Uchwyty Ergon są dostępne w dwóch materiałach, gumie i BioKork, i w dwóch rozmiarach; S (6,5-8,5) i L (8,5-12,0).
Opcje chwytu »
Opcje opon. Zoptymalizuj swoją jazdę.
Możesz wybierać pomiędzy dwoma różnymi oponami, które są przeznaczone do różnych rodzajów podłoża i terenu, w zależności od tego, gdzie będziesz korzystać ze swojego produktu.
Opcje opon »Funkcje i cechy
Veloped Sport 14er jest wyposażony w następujące funkcje i cechy:
14" Duże koła. Wydajność jest wszystkim.
Większe koło po prostu działa lepiej niż małe. Dzięki dużym kołom 14”/36 cm poradzisz sobie z przeszkodami i nierównym podłożem, a Twój poziom komfortu wzrośnie na każdej nierównej powierzchni.
Po co większe koła? »
Składana rama. Łatwe przechowywanie.
Naciskając przyciski na teleskopowym składanym uchwycie, możesz złożyć Veloped w dwóch krokach. Po złożeniu do połowy nadal się toczy, gdy go pchasz, a Ty możesz łatwo przejechać przez wąskie drzwi itp.
Naucz się składać »
Koło wspinaczkowe Trionic. Pokonaj wszystkie przeszkody.
Dzięki wyjątkowemu i opatentowanemu kółku wspinaczkowemu Trionic Climbing Wheel z łatwością pokonasz przeszkody o wysokości do % cm, takie jak krawężniki, skały i korzenie, bez konieczności podnoszenia Velopeda.
Po co większe koła? »Przesuń siedzenie do przodu. Ciesz się wyprostowaną postawą.
Gdy siedzisko jest przesunięte do przodu, Veloped zapewnia dużo miejsca do chodzenia w ramie. Oznacza to, że możesz chodzić bliżej uchwytów, co automatycznie skutkuje bardziej wyprostowaną i ergonomicznie prawidłową postawą ciała. U-kształtny i ergonomiczny uchwyt oferuje kilka pozycji chwytu, a podczas siedzenia działa jako podparcie pleców. Uchwyt można swobodnie regulować na wysokość, aby idealnie dopasować go do wzrostu ciała.
Dodatkowe zalety »
Opony ciśnieniowe. Wydajność jest wszystkim.
Produkt jest wyposażony w opony ciśnieniowe, które zapewniają bardziej miękką jazdę i niezrównany komfort. Ponieważ nie powodują wibracji jak opony pełne, jesteś mniej podatny na ból i dyskomfort.
Doskonały komfort »
Hamulce terenowe. Bezpieczeństwo przede wszystkim.
Dzięki systemowi hamulców piastowych Trionic All-Terrain możesz zawsze liczyć na optymalną wydajność hamulców, niezależnie od tego, czy chodzisz w słońcu, ulewnym deszczu czy głębokim śniegu. Hamulce są w pełni chronione przed brudem, wodą i śniegiem.
Optymalne bezpieczeństwo »
Dźwignia hamulca Trionic. Koniec z plastikiem.
Całkowicie aluminiowa dźwignia hamulca zapewnia solidne i wysokiej jakości odczucie. Podczas aktywacji hamulca postojowego spust postojowy jest łatwy w obsłudze i oferuje trzy różne opcje jego uruchomienia.
Hamulec postojowy i ruchowy »Siedzisko i kosz. Wodoodporny i trwały.
Siedzisko i koszyk wykonane są z wytrzymałego i wodoodpornego poliestru 600D.
Siedzisko o głębokości 25 cm można przesunąć do przodu, aby zapewnić więcej miejsca na nogi podczas chodzenia.
Pojemny koszyk posiada kieszeń zapinaną na zamek na drobiazgi oraz zintegrowaną osłonę przeciwdeszczową.
Więcej o zestawie tekstylnym »
Odłączane koła. Łatwy w transporcie.
Produkt posiada odłączane koła z osiami szybkozłącznymi, które można szybko i łatwo odłączyć, co pozwala zminimalizować wagę i wymiary transportowe.
Załaduj do swojego samochodu »
Nagradzane uchwyty. Idealny dla Twoich dłoni.
Uchwyty Ergon GP1 zapewniają bardzo wygodny chwyt. Są ergonomiczne i równomiernie rozkładają ciężar, który na nie kładziesz. Uchwyty są regulowane pod kątem i występują w rozmiarach S i L.
Uchwyty Ergon GP1 »
Projektowanie w każdych warunkach. Ciesz się naturą.
Dzięki konstrukcji 3-kołowej, opatentowanemu kołu wspinaczkowemu i znacznie większym kołom, Veloped jest jedynym naprawdę terenowym chodzikiem rehabilitacyjnym/balkonikiem na świecie. Podczas chodzenia po nierównym i trudnym terenie, Veloped przewyższa każdy tradycyjny chodzik, za każdym razem.
Możliwość jazdy w każdym terenie »
Rama Veloped. Mocny, fajny i nowoczesny.
Veloped ma mocną, fajną i bardzo nowoczesną aluminiową ramę. Rama jest spawana z unikalnych, hydroformowanych rur ze stopu 6061-T6, które gwarantują lata intensywnego użytkowania. Dwukolorowy metaliczny lakier i fajny zestaw naklejek zapewniają oszałamiający wygląd.
100% stal nierdzewna. Prawdziwa jakość zewnętrzna.
Od lat Trionic używa śrub, nakrętek, podkładek, półosi i małych części wykonanych ze stali nierdzewnej. Chodziki rehabilitacyjne Veloped i Walker mają również osie szybkozłączne wykonane ze stali nierdzewnej.
Opony Trionic X-Country. Lżejszy, delikatniejszy, szybszy.
Ochrona przed przebiciem, ścianki boczne, odblaskowe loga i karkas wykonany z wysokiej jakości splotu 60 TPI, który jest elastyczny i bardzo mocny. Opona Trionic X-Country oferuje Ci mniejszą wagę, wyższy poziom komfortu i lepszą przyczepność.
| Wymiary i waga | |
|---|---|
| Rozmiar ramy: | M |
| Wysokość uchwytu (regulowana): | 77 - 97 cm |
| Wzrost użytkownika: | 155 - 194 cm |
| Długość: | 107 cm |
| Szerokość: | 76 cm |
| Szerokość uchwytu (środek-środek): | 48 cm |
| Wysokość siedziska: | 60 cm |
| Szerokość siedziska: | 44 cm |
| Głębokość siedziska: | 25 cm |
| Wymiary po złożeniu | |
| Wysokość: | 77 cm |
| Długość: | 111 cm |
| Szerokość: | 42 cm |
| Wymiary transportowe – złożone bez kół | |
| Wysokość: | 59 cm |
| Długość: | 84 cm |
| Szerokość: | 42 cm |
| Waga transportowa – bez kół | |
| Waga transportowa: | 7,4 kg |
| Waga użytkownika | |
| Maksymalna waga użytkownika: | 150 kg |
| Waga produktu | |
| Całkowita waga: | 11,9 kg |
| Części tekstylne – siedzisko i koszyk | |
| Podstawa siedziska: | poliester 600D, hydrofobowy z pokryciem PU na odwrocie |
| Pokrycie siedziska: | poliester 600D, hydrofobowy z pokryciem PU na odwrocie |
| Koszyk: | poliester 600D, hydrofobowy z pokryciem PU na odwrocie |
| Odblaski: | 3 odblaski na ramie i 2 odblaski na uchwycie |
| Koła | |
| Rozmiar koła: | 14" / 36 cm |
| Typ opony: | ciśnieniowe / opona + dętka |
| Opony: | Trionic X-Country z zabezpieczeniem przed przebiciem |
| Dętki: | guma butylowa z zaworem Schraeder/samochodowym |
| Wymiary opony w calach: | 14 x 2,2" |
| Wymiary opony w mm: | 357-60 (średnica zewnętrzna-szerokość) |
| Obręcz koła: | PA6+15%GF Obręcz formowana wtryskowo z Szprychy 3x2 wykonane z wysokiej jakości nylonu wzmocnionego włóknem szklanym |
| Łożyska kulkowe: | 61901-2RS1 / 61802-2RS1 |
| Opcje opon: | • Schwalbe Big Apple |
| Zawieszenie ramy i widelca | |
| Rama: | aluminium 6061-T6, wykonane z hydroformowanych, spawanych metodą TIG i poddanych obróbce cieplnej T6 rur aluminiowych (bez części plastikowych) |
| Zawieszenie widelca: | Trionic Climbing Wheel – opatentowane. Wykonane z wytłaczanych części aluminiowych 6061-T6 |
| Zestaw słuchawkowy: | system Trionic z 2 łożyskami kulkowymi |
| Hamulce | |
| Hamulce: | hamulce piastowe Trionic All-Terrain |
| Dźwignie hamulca: | dźwignie hamulca Trionic wykonane w całości z aluminium z Powierzchnia palców z gumy Kraton |
| Funkcje hamulca: | Hamulec ruchowy i postojowy |
| Uchwyty i rękojeści | |
| Uchwyt: | aluminium 6061-T6 (bez części plastikowych) |
| Rękojeść: | Ergon GP1, rozmiar L 8,5-12 Ergonomiczne i regulowane (kąt) |
| Opcje uchwytu (ulepszenie): | • Ergon GP1, rozmiar S 6,5-8,5 • Ergon GP1 BioKork, rozmiar S 6,5-8,5 • Ergon GP1 BioKork, rozmiar L 8,5-12 |
Instrukcje użytkownika
Dokumentacja tego produktu obejmuje podręczniki i instrukcje wymienione poniżej. Możesz wybrać przeglądanie dokumentacji online lub pobrać ją do użytku lokalnego.
Instrukcja obsługi Veloped
Pobierz lub wydrukuj instrukcję obsługiTrionic Veloped〈〈
Veloped ma unikalną konstrukcję 3-kołową, ale jak widać, ma w rzeczywistości cztery koła. Ma służyć jako pomoc przy chodzeniu, zwłaszcza dla osób, które chcą być aktywne fizycznie na świeżym powietrzu. Zaprojektowany z myślą o chodzeniu i ułatwianiu dostępu użytkownikowi, Veloped jest jedyny w swoim rodzaju. Jego główną cechą jest podwójne przednie koło o zdolności pokonywania przeszkód o wysokości do 15 cm (koła 14-calowe). Siła wymagana do pokonania mniejszej przeszkody jest również znacznie zmniejszona w porównaniu z tradycyjnym kołem.
Fotelik Veloped został przetestowany i zatwierdzony zgodnie z międzynarodową normą ISO-11199-2:2005, dla maksymalnej wagi użytkownika wynoszącej 150 kg.
Dane techniczne〈〈
| 12er M | 12er L | 14er M | 14er M | |
|---|---|---|---|---|
| Min. wysokość: | 75 cm | 82 cm | 77 cm | 84 cm |
| Maksymalna wysokość: | 95 cm | 102 cm | 97 cm | 104 cm |
| Szerokość: | 76 cm | 79 cm | 76 cm | 79 cm |
| Długość: | 102 cm | 102 cm | 107 cm | 107 cm |
| Wysokość siedziska: | 58 cm | 63 cm | 60 cm | 65 cm |
| Szerokość siedziska: | 44 cm | 44 cm | 44 cm | 44 cm |
| Rozmiar koła: | 12"/31 cm | 12"/31 cm | 14"/36 cm | 14"/36 cm |
| Rozmiar po złożeniu: | L106xW42xH75 cm | L106xW42xH82 cm | L111xW42xH77 cm | L111xW42xH84 cm |
| Rozmiar po złożeniu bez kółek: | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm |
| Waga (sportowa): | 11,4 kg | 12,0 kg | 11,9 kg | 12,5 kg |
| Waga bez kół: | 7,7 kg | 8,3 kg | 7,7 kg | 8,3 kg |
| Maksymalna waga użytkownika: | 150 kg | 150 kg | 150 kg | 150 kg |
Bezpieczeństwo〈〈
- Przed użyciem fotelika oba hamulce powinny być zablokowane w trybie parkingowym.
- Zanim zaczniesz chodzić z Velopedem, upewnij się, że jest on całkowicie rozłożony.
- Zachowaj szczególną ostrożność na stromym terenie i pochyłym terenie.
- Stabilność Veloped jest testowana przy obciążeniu koszyka 5 kg. Jeśli ładujesz dodatkowy ciężar do koszyka, upewnij się, że równomiernie rozłożysz ciężar w koszyku.
Prawidłowa wysokość uchwytu〈〈
Jak ustawić prawidłową wysokość swojego Veloped
Wielu użytkowników chodzików ustawia uchwyty zbyt wysoko, myśląc, że to sprzyja bardziej wyprostowanej postawie. Ale to w rzeczywistości pogarsza postawę i negatywnie wpływa na stabilność.
Prawidłową wysokość uchwytu Veloped można ustalić, postępując w następujący sposób, zgodnie z zaleceniami wszystkich fizjoterapeutów i producentów balkoników:
- Stań prosto, wyprostuj plecy tak bardzo, jak to możliwe, załóż buty i opuść ramiona wzdłuż ciała (łokcie lekko zgięte).
- Zmierz pionową odległość od podłogi do kości nadgarstka = zalecana wysokość chwytu.
Z uchwytami na wysokości nadgarstków:
- Nie musisz podnosić ramion i możesz rozłożyć na nich większą część ciężaru ciała.
- Możesz podejść bliżej uchwytów, co spowoduje przyjęcie bardziej wyprostowanej postawy ciała.
- Bardziej pionowe rozłożenie masy (w dół) poprawia stabilność i skuteczność hamowania.
Pierwsze użycie〈〈
1. Przymocuj tylne koła do tylnych otworów osi ramy, naciskając czarny przycisk w środku koła, a następnie wsuwając oś do końca do otworu osi. Zwolnij przycisk.
2. Sprawdź, czy koła są prawidłowo zamocowane, pociągając je/pchając na boki.
3. Zamontuj zawieszenie przedniego koła do przedniego dolnego końca ramy w ten sam sposób, tj. naciśnij czarny przycisk u dołu osi i wciśnij oś do otworu osi od spodu. Zwolnij przycisk.
4. Sprawdź, czy przednie koło jest bezpiecznie zamocowane, podnosząc ramę z powierzchni i pociągając przednie koło w dół.
5. Otwórz dźwignie szybkiego zwalniania i wyreguluj wysokość uchwytu zgodnie z opisem w rozdziale „Prawidłowa wysokość uchwytu”.
Tryb chodzenia 〈〈
Rozłóż Veloped, odciągając uchwyty rękojeści na boki, od siebie.
Sprawdź, czy chodzik Veloped blokuje się w trybie spacerowym, podczas jego rozkładania upewnij się, że słyszysz kliknięcie blokady teleskopowej.
Siedzisko można przesuwać do przodu i do tyłu. Przesuń je do przodu, aby uzyskać maksymalną przestrzeń do chodzenia.
Przed użyciem siedziska, sięgnięciem do koszyka lub złożeniem Velopedu, należy odsunąć siedzisko do tyłu.
Składanie Velopedu 〈〈
Odsuń siedzisko do tyłu.
Naciśnij przycisk znajdujący się po prawej stronie podpory teleskopowej.
Zbliż do siebie jedną i drugą stronę ramy, naciskając lewy przycisk na teleskopowym stelażu.
Naciśnij drugi przycisk po lewej stronie podpory teleskopowej.
Jednocześnie podnieś i złóż jedną ramę na drugą, aby całkowicie złożyć Veloped.
Hamulec postojowy 〈〈
Hamulec postojowy można zaciągnąć na 3 różne sposoby.
Opcja 1: Naciśnij dolny czerwony spust parkowania w dół palcem wskazującym, jednocześnie naciskając dźwignię hamulca. Upewnij się, że hamulec postojowy jest zaciągnięty i że Veloped nie porusza się.
Opcja 2: Pociągnij górny czerwony spust parkowania do tyłu kciukiem, jednocześnie pociągając za dźwignię hamulca. Upewnij się, że hamulec postojowy jest zaciągnięty.
Opcja 3: Użyj obu rąk. Pociągnij górny czerwony spust parkowania do tyłu jedną ręką, podczas gdy drugą ręką pociągasz dźwignię hamulca. Upewnij się, że hamulec postojowy jest zaciągnięty.
Aby zwolnić hamulec postojowy, należy hamować w taki sam sposób, jak przy używaniu hamulca postojowego.
Regulacja wysokości uchwytu 〈〈
Zwolnij obie dźwignie szybkiego zwalniania, rozkładając je na zewnątrz.
Dostosuj uchwyt do wymaganej wysokości, najbardziej odpowiednia jest odległość od nadgarstka do podłoża, gdy stoisz ze swobodnie zwisającymi ramionami. Skorzystaj z pomocy, aby zmierzyć!
UWAGA: Najłatwiejszym sposobem regulacji uchwytu jest siedzenie na siedzisku. W ten sposób oznaczenia wysokości będą wyraźnie widoczne, co ułatwi regulację wysokości.
Zablokuj obie dźwignie szybkiego zwalniania, składając je do środka.
UWAGA! Nie używaj dźwigni szybkiego zwalniania, takich jak nakrętki motylkowe lub śruby. Dźwignie szybkiego zwalniania można wymienić na śruby i nakrętki, jeśli istnieje ryzyko, że użytkownik przypadkowo zwolni dźwignie podczas korzystania z Veloped.
Regulacja kąta uchwytu 〈〈
Kąt nachylenia uchwytów można regulować, co pozwala uzyskać wygodną pozycję dłoni i optymalne podparcie.
1. Odkręć śrubę na tylnym końcu uchwytu za pomocą klucza imbusowego 4 mm.
2. Obróć uchwyt pod wybranym kątem.
3. Dokręć śrubę na tylnym końcu uchwytu kluczem imbusowym 4 mm.
Regulacja hamulców 〈〈
1. Jeśli hamulce działają nieprawidłowo, poluzuj śrubę regulacyjną na każdej dźwigni hamulca (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i zablokuj ją w pozycji, dokręcając nakrętkę zabezpieczającą w kierunku klamki (zgodnie z ruchem wskazówek zegara).
Jeżeli hamulce nadal działają nieprawidłowo, skontaktuj się ze sprzedawcą lub osobą odpowiedzialną za serwisowanie Twojego Trionic Veloped.
Montaż kół tylnych 〈〈
Aby ułatwić transport Veloped, tylne koła można zdemontować.
Aby zdjąć koło, naciśnij czarny przycisk znajdujący się na środku koła i zdejmij koło.
Aby przymocować koło, naciśnij czarny przycisk na środku koła i wsuń oś koła do otworu osi. Zwolnij przycisk, gdy koło znajdzie się w pozycji końcowej.
Przytrzymaj oponę i poruszaj kołem w przód i w tył, aby sprawdzić, czy koło jest prawidłowo zamocowane.
Zdejmowanie/montaż przedniego koła 〈〈
Aby ułatwić transport Veloped, zawieszenie przednich kół jest demontowane.
Naciśnij czarny przycisk znajdujący się pod przednim zawiasem, aby zwolnić zawieszenie przedniego koła.
Aby zdemontować całe zawieszenie koła, unieś przednią część ramy z powierzchni, jednocześnie pociągając zawieszenie koła w dół.
Aby zamontować zawieszenie przedniego koła, podnieś przedni koniec ramy, naciśnij czarny przycisk i wsuń oś koła do otworu osi umieszczonego pod ramą. Zwolnij czarny przycisk.
Zmiana ustawienia przedniego koła: Tryb łatwego sterowania/Pozycja dolna:/Kierunek-tryb stały/Pozycja górna: 〈〈
Koło ma dwa różne ustawienia: jedno do łatwego kierowania i jedno do trybu kierunkowego-stałego. Na przednim kole znajduje się uchwyt regulacyjny, umieszczony między kołami, który można przełączać między tymi dwoma ustawieniami.
Tryb łatwego sterowania/Pozycja dolna::
Zapewnia łatwe skręcanie przy zachowaniu zdolności pokonywania wzniesień.
Kierunek-tryb stały/Pozycja górna::
Oferuje zwiększoną zdolność do wspinaczki, zawieszenie na nierównych nawierzchniach i większą stabilność kierunkową. Veloped jest trudniejszy w prowadzeniu, ale lepiej radzi sobie w terenie.
Obróć przednie koło o 180 stopni, aby uzyskać łatwiejszy dostęp do uchwytu regulacyjnego.
1. Chwyć lewe koło lewą ręką i unieś przednią część Veloped lekko nad ziemię.
2. Trzymając Veloped lewą ręką uniesioną, chwyć prawą ręką czerwony uchwyt i pociągnij go na zewnątrz (w swoją stronę).
3. Przesuń regulator (po prawej stronie) w dół lub w górę. Ważne jest, aby przesunąć regulator do samego dołu lub do samego końca.
4. Zwolnij czerwone pokrętło, a ono odskoczy i zablokuje przednie koło w wybranym ustawieniu.
Zdejmowanie/mocowanie koszyka 〈〈
Koszyk Trionic Veloped ma pojemność 22 litrów. Z tyłu ma małą kieszeń zapinaną na suwak na cenne rzeczy i mniejsze przedmioty. Koszyk Veloped jest wyjmowany i mocowany do szyn ramy koszyka za pomocą trzech sekcji rzepowych.
1. Owiń tylne klapy rzepowe wokół szyn od spodu, między ramą a szyną kosza. Złóż je do środka i zamocuj sekcje rzepowe na wewnętrznej stronie wyściółki kosza.
2. Przymocuj przednią klapę z rzepem w ten sam sposób.
3. W razie potrzeby wyreguluj sekcje rzepów, aby mieć pewność, że koszyk jest prawidłowo zamocowany.
UWAGA! Przed przymocowaniem koszyka do ramy należy upewnić się, że plastikowa płytka została włożona do dolnej tulei koszyka.
Wyjmowanie/Montaż siedzenia 〈〈
Przesuwane siedzisko Veloped składa się z podstawy siedziska i zdejmowanego pokrowca mocowanego za pomocą dziewięciu przycisków.
1. Przytrzymaj pokrowiec na siedzenie z napisem Trionic po prawej stronie. Owiń długą klapę między teleskopowym stelażem a podstawą siedziska.
2. Przymocuj trzy przednie przyciski długiej klapy do podstawy siedziska.
3. Naciśnij trzy przyciski znajdujące się na krótkiej klapce na podstawie siedziska.
4. Na koniec naciśnij trzy ostatnie przyciski długiej klapy na krótką klapę.
Instrukcje bezpieczeństwa 〈〈
Przed użyciem sprawdź, czy Twój Trionic Veloped działa prawidłowo:
- Sprawdź działanie hamulca postojowego i hamulca ręcznego.
- Upewnij się, że rama jest zablokowana w trybie spacerowym po rozłożeniu.
- Sprawdź, czy rączka uchwytu jest prawidłowo zamocowana na właściwej wysokości.
- Podczas rozkładania ramy należy unikać dotykania jej przedniej części, ponieważ istnieje ryzyko przytrzaśnięcia.
- Masa użytkownika nie może przekraczać 150 kg.T
- Nie należy używać wózka Trionic Veloped jako wózka inwalidzkiego ani do przewozu osób.
- Veloped jest przeznaczony do użytku jako pomoc przy chodzeniu, głównie na zewnątrz.
Instrukcje serwisowe 〈〈
Aby zachować funkcjonalność i bezpieczeństwo, należy regularnie wykonywać następujące czynności:
- Wyczyść Veloped normalnym płynem do mycia naczyń, wodą i ściereczką. Upewnij się, że jest dokładnie wysuszony.
- Utrzymuj koła w czystości za pomocą płynu do mycia naczyń, wody i plastikowej szczotki.
- Sprawdź, czy śruby i dźwignie są odpowiednio dokręcone.
- Jeżeli Twój Veloped nie jest w idealnym stanie: natychmiast skontaktuj się ze sprzedawcą/dealerem lub przedstawicielem serwisu upoważnionym do serwisowania Twojego Trionic Veloped.
Pamiętaj o sprawdzaniu ciśnienia w oponach co 4–5 tygodni. Trionic zaleca ciśnienie w oponach wynoszące 1,5 bara/22 psi.
Trionic nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek zmiany (regulacje lub nieodpowiednie naprawy) wykonane w produkcie bez uprzedniej autoryzacji.
Gwarancja 〈〈
Trionic Veloped ma 10-letnią gwarancję, z wyłączeniem części podlegających normalnemu zużyciu (opony, dętki, klocki hamulcowe, linki hamulcowe, osłony linek hamulcowych, uchwyty i części tekstylne). Gwarancja obowiązuje od daty zakupu i obejmuje wyłącznie oryginalne części Trionic.
CE - Trionic Sverige AB zapewnia, że wyżej wymieniony produkt spełnia odpowiednie wymogi prawne (1993:584) dotyczące produktów medycznych, a także specyfikacje zawarte w przepisach dotyczących produktów medycznych (LVFS 2003:11). Produkt spełnia specyfikacje zawarte w dyrektywie WE dotyczącej produktów medycznych technicznych 93/42/EWG.
Etykieta
Wózek Veloped został przetestowany i zatwierdzony zgodnie z międzynarodową normą dotyczącą balkoników ISO 11199-2:2021 i spełnia wymogi rozporządzenia UE dotyczącego wyrobów medycznych MDR 2017/745.
Masa użytkownika nie może przekraczać 150 kg.
- Nazwa produktu
- Maksymalna waga użytkownika
- Długość
- Szerokość
- Wysokość maks. i min.
- Data produkcji
- UDI/Paszport produktu cyfrowego: Kod QR GS1 (AIDC/HRI)
- Numer seryjny
- Numer artykułu
- Rollator certyfikowany zgodnie z normą ISO 11199-2:2021
- Przed użyciem przeczytaj instrukcję.
- Kod produktu: GTIN13
- producent
- Znak CE
- Przyjazny dla środowiska
- Urządzenie medyczne
- Pomoc zatwierdzona zgodnie z dyrektywą MDR 2017/745
Przyjazny dla środowiska 〈〈
Trionic Veloped jest produkowany w taki sposób, aby mieć jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko w trakcie cyklu życia. Gdy produkt spełni swoje zadanie, można go zezłomować, a części poddać recyklingowi.
- Komponenty aluminiowe produktu są oddzielane od pozostałych części podczas sortowania w celu recyklingu. Części są sortowane na metal, plastik i materiały mieszane.
- Większość produktu wykonana jest z aluminium, stali i plastiku.
- Przykładami komponentów wykonanych z materiałów mieszanych są dźwignie hamulca, koła i rączka kierownicy.
- Jeśli nie masz pewności, jak postępować z materiałami nadającymi się do recyklingu, skontaktuj się z lokalnymi władzami, ponieważ różne gminy/firmy zajmujące się recyklingiem stosują różne metody recyklingu.
Trionic Sverige AB jest członkiem Repak Ltd Ireland i Valpak Limited w Wielkiej Brytanii i w pełni wdraża Europejską Dyrektywę w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych z dnia 20 grudnia 1994 r.
Opinie klientów
A urządzenie nie wygląda na sprzęt dla osób starszych.
Z nim wyprowadzam mojego psa na dwie godziny dziennie. Chodzik jest stabilny i bezpieczny.
Chyba najskuteczniejszy jest zimą. W dobrych butach mogę poruszać się praktycznie wszędzie. Nie ma znaczenia, czy jest ślisko. Mój pies i ja zazwyczaj poruszamy się szybciej niż osoby, które nie mają tego chodzika.
Ponieważ rzadko widuje się psa i właściciela chodzika/chodzika, wielu sąsiadów odśnieża chodnik przed swoimi domami. Ludzie witają się i machają: „Prawdopodobnie kupię sobie taki chodzik, jak będę w twoim wieku”.
Tak, poznałem wielu ludzi tylko dlatego, że turlamy się w śniegu i błocie pośniegowym.
Dziękuję za Trionic Veloped!
W działaniu ta maszyna sprawdza się dobrze i idealnie nadaje się do moich celów, czyli poruszania się po lokalnych leśnych ścieżkach i drogach.
Jednakże, pod innymi względami, nie jestem do końca zadowolony.
-
-
Hamulce są trudne w obsłudze – zwłaszcza gdy chcę odpocząć na siedzeniu, kiedy hamulce są szczególnie ważne.
Transport jest dla mnie bardzo trudny. Nie zawsze mam pomoc, a niewygodny kształt utrudnia wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Owszem, mogę zdjąć koła, co nie zawsze jest łatwe, zwłaszcza jeśli są zabłocone lub, jak to często bywa, pokryte „owczym łajnem!”.
To, że nie da się ich zablokować w pozycji zamkniętej, bardzo utrudnia manewrowanie nimi wsiadaniem i wysiadaniem z samochodu, ponieważ mają tendencję do otwierania się – zazwyczaj w newralgicznym momencie.
Myślę, że to wszystko. Podsumowując, w działaniu jest dobry, ale wystąpiło kilka błędów konstrukcyjnych w przygotowaniu do transportu.
Ale z pewnością nie jest to warte swojej wysokiej ceny, ponieważ nie jest to znacząca poprawa w porównaniu z moim starym, wiernym chodzikiem, który kosztował 250 funtów i bez problemu mieści się w samochodzie.
Chodzenie po pastwisku mojego konia jest łatwiejsze, nie grzęźnie w nierównym terenie, a Chris (koń) uwielbia pocierać pyszczek o „Axcela”.
Zwykle korzysta z podwójnych kijków na świeżym powietrzu. Nie byłoby to bezpieczne, gdybyśmy chcieli spacerować wzdłuż plaży lub wiejskiej ścieżki.
Teraz, dzięki Velopedowi, może przejść trochę dalej po wiejskiej ścieżce. Kiedy się zmęczy, może usiąść na siodełku, jednocześnie ciesząc się pięknymi widokami. Cieszę się, że mój mąż jest bardziej aktywny dzięki Velopedowi. Nie możemy się doczekać spacerów wzdłuż jego ulubionej plaży, gdy poprawi się angielska pogoda.
Obsługa klienta jest również doskonała. Zapewniają bezpłatne ulepszenie siodełka, aby mój mąż był zadowolony i czuł się bezpieczniej korzystając z siodełka.
Jestem pewien, że inni nowi właściciele, tacy jak ja, muszą się nauczyć, jak go używać, a w moim przypadku były to hamulce. Niestety, poszedłem do sklepu rowerowego i po 30 dolarach byłem w gorszej sytuacji niż na początku, ale dzięki pomocy i wskazówkom ludzi z Trionic udało mi się zrozumieć cały proces i samodzielnie dokonać regulacji. Instrukcja dokładnie wyjaśnia cały proces, a ja mam smykałkę do mechaniki, ale jak większość ludzi, mamy tendencję do nadmiernego komplikowania i komplikowania najprostszych rzeczy. Nie panikuj; weź głęboki oddech i napisz do działu wsparcia, jeśli potrzebujesz pomocy. Są do Twojej dyspozycji i chętnie Ci pomogą.
Dziękuję firmie Trionic za opracowanie tego produktu i życzę powodzenia w przyszłości Państwa firmy.
Wskazówka: Podczas składania Velopeda powinien być zatrzask, który blokuje ramę w pozycji złożonej.
Brakuje otworów na tabliczkę znamionową w ramie.
Łatwo się składa i zajmuje niewiele miejsca, na przykład podczas transportu.
Nazwałem mojego Velopeda „Theodor, mój przyjaciel”.
Z pełnym przekonaniem mogę polecić Veloped każdemu, kto go potrzebuje.
David, Kent, Wielka Brytania
Sportowy aspekt chodzika jest również zawsze tematem rozmów.
To niezwykłe, że można chodzić dobrze w wyprostowanej postawie i bez garbienia pleców. Jestem naprawdę szczęśliwa.
Z poważaniem, Elisabeth Busch
W ciągu kilku dni od dostawy (wszystko poszło w 100% bezproblemowo) dotarł do mnie autokarem do Northumbrii: wsiadałem i wysiadałem z bagażnika autokaru, przemierzałem leśne ścieżki pełne korzeni drzew, w górę i w dół stromą, brukowaną ścieżką do zamku Lindisfarne – wszystko było wspaniałe. W naszym rodzinnym mieście Lichfield mogę teraz poruszać się szybko, pewnie i CICHO po wielu różnych nawierzchniach dróg i ścieżek oraz nierównych krawężnikach, dzięki czemu chodzenie znów stało się przyjemnością – Dziękuję, Trionic. Veloped cieszy się dużym zainteresowaniem, zgodnie z Waszymi ostrzeżeniami, i odsyłam wszystkich do strony internetowej Trionic!
Jedyne dwie rzeczy, które bym poprawił:
1. Przednie koło ma dwa ustawienia, a ustawienie „terenowe” może trochę utrudniać kierowanie na ścieżce, ponieważ chodzik chce jechać prosto.
2. Nie znalazłem sposobu na zabezpieczenie go po złożeniu – musiałem go składać, żeby wsiadać i wysiadać z pociągu, a rzep ma tendencję do odpinania się podczas jazdy, więc może kupię w tym celu jakieś linki bungee.
A teraz, gdyby tylko ktoś wymyślił niesamowity chodzik terenowy, który można *również* przekształcić w wózek transportowy, to by było wszystko, czego potrzebuję!
Bardzo się cieszę, że mogę do Pana napisać. Jak Pan wie, moja żona widzi tylko 5% na jedno oko i po początkowych trudnościach, teraz bardzo dobrze radzi sobie ze swoim chodzikiem. Oczywiście, ktoś zawsze musi być obecny, ale to nie ma nic wspólnego z tym świetnym produktem. Sugeruję, aby rączki były nieco dłuższe, aby można było samodzielnie stać, co jest teraz niemożliwe dla osoby z neuropatią stóp i dłoni. Bardzo pomocna byłaby również możliwość podnoszenia i przesuwania Velopeda do przodu stopą. Wiem jednak, że z jakiegoś powodu nie da się dodać pedału. Mógłbym sobie wtedy wyobrazić kulkę, którą można by zamocować pod ramą. Moja żona i tak by tego nie dostrzegła, ale jak w przypadku wielu innych rzeczy, kiedy nie widzi rozwiązania, opracowuje własną technikę. Veloped ma również odpowiednią wagę, dzięki czemu mogę go podnieść i załadować do mojej Alhambry bez konieczności zdejmowania przednich kół, o ile ktoś wie, jak to zrobić. Kiedy nauczysz się tej sztuczki, Veloped jest bardzo łatwy w składaniu, a siedzisko jest naprawdę dobrze zaprojektowane. Pomimo słabego wzroku, nawet moja żona potrafi to zrobić sama. Naprawdę fantastyczne! Widzę to tak, jak przy budowie domu: drugi dom zostałby zbudowany inaczej, ale to nie znaczy, że został zrobiony źle, a tylko dzięki sugestiom klientów można wprowadzić coś nowego. Tak, cena jest trochę wysoka, ale warto; to po prostu nie jest tani produkt, który trafia na półki supermarketów. Dziękuję za świetny produkt. Mam nadzieję, że zawsze będziesz akceptować sugestie osób chorych lub pracowników służby zdrowia, ponieważ chodzenie to temat, którym należy się bardziej zająć. Niestety, my, zdrowi ludzie, nie zawsze rozumiemy ich obawy. Już teraz reklamuję Twoją firmę i chętnie rozdam też ulotki, jeśli mi je prześlesz, ponieważ nie znalazłem ich szybko w internecie, ponieważ nie jesteś jeszcze tak znany.
Dziękuję, pozdrawiam, Ralf Herold
Burckhard Baar, Monachium

